Click to verify



https://suwuxesapofi.maxudijuz.com/46302970926970340214490517892663527299283?kuzefumewibazadapowafedapuvolulimev=wijevapasukoxogetololaxitusepenosubozetatemimijajivirajajasirapuwebibuwuwakitejapivexavogiwaponibopesisiwadusixexizibibepinofiwusowomosamubeborigipulivelukabokukanerosozezekadulonopuwizanakediromafetasemo&utm_kwd=tv+guide+magazine+phone+no&fifoxivugatalanosalafafazofovamuduxitizigopetorepusujisiviwubasoxogakenigavexepupag=vikivigulujipavigafituledunigamaluragixatujoxepogulebumuluretirojitadasizojifejimaxenazujezopisalakesatutebebunifokalebakovuperubanegesoma














































American digital media company This article is about the TV Guide company. For the formerly co-owned print magazine, see TV Guide (magazine). For the general usage of the term, see TV listings. For other uses, see TV Guide (disambiguation). TV GuideIndustryMedia, informationFounded1948; 77 years ago (1948)FounderWalter
AnnenbergHeadquartersNew York City, U.S.ServicesTelevision program listings informationParentFandom, Inc. (2022-present)[1]Websitetvguide.com TV Guide is an American digital media company that provides television program listings information as well as entertainment and television-related news.[2][3] In 2008, the company sold its founding
product, the TV Guide magazine and the entire print magazine division, to a private buyout firm operated by Andrew Nikou, who then set up the print operation as TV Guide Magazine L1.C.[4] Main article: TV Guide (magazine) The prototype of what would become TV Guide magazine was developed by Lee Wagner (1910-1993),[5] who was the
circulation director of MacFadden Publications in New York City in the 1930s - and later, by the time of the predecessor publication's creation, for Cowles Media Company - distributing magazines focusing on movie celebrities.[6] In 1948, Wagner printed New York City area listings magazine The TeleVision Guide, which was first released on local
newsstands on June 14 of that year. Silent film star Gloria Swanson, who then starred in the short-lived variety series The Gloria Swanson Hour, appeared on the cover of the first issue. Wagner later began publishing regional editions of The TeleVision Guide for New England and the Baltimore-Washington area. Five years later, he sold the editions to
Walter Annenberg, who folded it into his publishing and broadcasting company Triangle Publications, but remained as a consultant for the magazine until 1963.[7] This section needs additional citations for verification. Please help improve this article by adding citations to reliable sources in this section. Unsourced material may be challenged and
removed. (August 2018) (Learn how and when to remove this message) The first issue of TV Guide (April 3, 1953), featuring Desi Arnaz Jr., the younger of Lucille Ball (seen at upper right inset) and Desi Arnaz's two children. Ball's pregnancy with Arnaz Jr. was incorporated into her I Love Lucy character's storyline, with his January 1953 birth
coinciding with that of the fictional "Little Ricky" Ricardo. The national TV Guide's first issue was released on April 3, 1953, accumulating a total circulation of 1,560,000 copies that were sold in the ten U.S. cities where it was distributed. The inaugural cover featured a photograph of Lucille Ball's newborn son Desi Arnaz Jr., with a downscaled inset
photo of Ball placed in the top corner under the issue's headline: "Lucy's $50,000,000 baby".[8] The magazine was published in digest size, which remained its printed format for 52 years. From its first issue until the July 2-8, 1954, issue, listings within each edition of TV Guide began on Friday and ended on Thursday; the July 9-16, 1954, issue began
on a Friday and ended on the following Friday. Then, beginning with the July 17-23, 1954, issue, the listings in each week's issue changed to start on Saturday and end on Friday, which remained the listings format for all local editions until April 2004.[citation needed] The formation of TV Guide as a national publication resulted from Triangle
Publications' purchase of numerous regional television listing publications such as TV Forecast (which was circulated in the Chicago area and, upon its first publication on May 9, 1948, was the first continuously published television listings magazine), TV Digest (which was distributed in Philadelphia and Pittsburgh, and was originally distributed
under the title, the Local Televiser, when it was first released on November 7, 1948), and the New York-based Television Guide (which had its title abbreviated to TV Guide on March 18, 1950).[9][10] Each of the cities that had their own local TV listings magazine folded into TV Guide were among the initial cities where the magazine conducted its
national launch. The launch as a national magazine with local listings in April 1953 became an almost instant success.[11] However, the circulation decreased over subsequent weeks, even as the magazine's distribution expanded to five additional cities (Pittsburgh, Rochester, Detroit, Cleveland and San Francisco) throughout the summer of 1953. By
mid-August of that year, sales of the magazine had dropped 200,000 copies below that of the first issue. TV Guide's fortunes began to turn around with the September 4-10, 1953, issue - the magazine's first "Fall Preview" issue - when circulation hit 1,746,327 copies; circulation levels increased steadily over time, to the point where TV Guide
eventually became the most read and circulated magazine in the United States by the 1960s.[12] The initial cost of each issue was 15¢ per copy (equivalent to $1.76 in 2024. The price per issue has gradually risen over the years, selling for $4.99 per copy as of 2025). In addition to subscriptions, TV Guide was sold at the checkout counters of grocery
stores nationwide. Until the 1980s, the feature pieces included in each issue were promoted in a television commercial. Under Triangle, TV Guide continued to grow not only in circulation, but also in recognition as the authority on television programming with articles - the majority of which typically appear in the color section - from both staff and
contributing writers. Past logos used by the publication (1-r): 1953-1962, 1962-1968, 1968-1988 and 1988-2003 Over the decades, the shape of the TV Guide logo has changed to reflect the modernization of the television screen, eventually adopting a widescreen appearance in September 2003, and then to its current flatscreen appearance in
September 2016 (different versions of the logo - the only cosmetic difference being the utilization of different typefaces - are currently used respectively for the magazine and the separately owned, CBS-managed digital properties). At first, the logo had various colored backgrounds (usually black, white, blue or green) until the familiar red
background became the standard in the 1960s with occasional customizations being utilized for special editions. The magazine was first based in a small office in downtown Philadelphia, before moving to more spacious national headquarters in Radnor, Pennsylvania, in the late 1950s. The new facility had a large lighted TV Guide logo at the building's
entrance. It housed management, editors, production personnel and subscription processors as well as a vast computer system holding data on every television show and movie available for listing in the popular weekly publication. Printing of the national color section of TV Guide - which incorporates television-related stories, and select feature
columns such as program reviews - took place at Triangle's Gravure Division plant - which was known for performing some of the highest quality printing in the industry, with almost always perfect registration - located adjacent to the company's landmark Inquirer Building on North Broad Street in Philadelphia. The color section was then sent to
regional printers to be wrapped around the local listing sections. In addition to TV Guide and its flagship newspaper The Philadelphia Inquirer, Triangle Publications also owned the Philadelphia Daily News; ten radio and six television stations (WFIL AM-FM-TV in Philadelphia, WNHC AM-FM-TV in New Haven, Connecticut, KFRE AM-FM-TV in
Fresno, California, WNBF AM-FM-TV in Binghamton, New York, WFBG AM-FM-TV in Altoona, Pennsylvania and WLYH-TV in Lancaster-Lebanon, Pennsylvania), as well as The Daily Racing Form; The Morning Telegraph; Seventeen; and various cable television interests. (It was under Triangle's ownership of WFIL-TV that American Bandstand came to
popularity, which, in turn, led to host Dick Clark ascending to become a major television personality.) Triangle Publications sold its Philadelphia newspapers to Knight Newspapers in 1969, its radio and television stations during the early 1970s to Capital Cities Communications (the television stations that are now known as KFSN-TV and WPVI-TV
were subsequently acquired by ABC through its 1986 merger with Capital Cities) and various other interests, retaining only TV Guide, Seventeen and The Daily Racing Form. For the magazine's first 52 years of publication, listings information was displayed in a "log" format, a mainly text-based list of programs organized by both start time and
channel, which was the sole method - eventually, primary once prime time grids were incorporated, and later secondary for the final two years of its inclusion of local listings - of displaying program information in TV Guide until the switch to national listings in 2005. This allowed for the display of full titles for each program as well as the inclusion of
synopses for movies and most programs. Most listing entries in the log included program genres (and for national news programs, anchors) after the program's title, while its running time (which was mentioned only if a program lasted a minimum of one hour - later 35 minutes - in length) was listed (in hours and minutes) in the synopses. Channel
numbers were set in a tiny round icon (known as a "bullet") at the beginning of the listing. This bullet was soon modified to be the shape of a TV screen, similar to the shape of the TV Guide logo. In most editions, stations serving a particular edition's immediate local coverage area were denoted with a white numeral for its channel number set inside a
black TV-shaped bullet. Stations serving neighboring communities outside the immediate area, but which could also be viewed in the primary local area, were denoted with a black numeral inside a white TV-shaped bullet outlined in black (for example, in the San Francisco edition, stations based in San Francisco or Oakland had their channel numbers
listed as white-on-black TV-shaped bullets, while stations serving neighboring Sacramento or Salinas/Monterey (but could still be viewed in parts of San Francisco or Oakland, including their suburbs, as fringe reception) had their channel numbers listed as black-on-white icons). A particular listing could begin with as many as three or more channel
bullets depending upon the number of stations in the immediate and surrounding areas broadcasting the same program at that particular time (usually different affiliates of the same network, based in the primary city as well as in neighboring areas). See the subsection "Listings section", in the "Editions" section below, for a detailed explanation.
Originally, the majority of programs listed in the log each issue featured brief synopses, except for local and national newscasts, and programs airing on certain stations in various timeslots. As other broadcast television stations and cable channels were added, due to set space requirements for the local listings section, detailed synopses were
gradually restricted to series and specials - usually those airing in evening "prime time" timeslots - as well as movies airing on broadcast television, while shorter synopses were used for programs seen on broadcast stations outside of the edition's home market and select cable channels; and only the title along with basic supplementary information
(such as genre and/or program length) for most other broadcast and cable programs. In addition, black-and-white ads for programs scheduled to air on broadcast stations - and later, cable channels - during prime time (with local airtimes, and for broadcast stations, information for network-affiliated stations featured in the edition which were
scheduled to air the advertised show) were included within the listings. Ads for major network programs were generally produced by the networks themselves (and often, the networks would run a full-page or even a double-truck ad for an entire night of programming, or for a major movie or special, or for the season premiere of a Saturday morning
cartoon lineup); ads for locally produced programs, including local newscasts, were produced by individual stations (network affiliates as well as independent stations). Such locally provided ads almost always used the distinctive logos used by particular stations (for example, the "Circle 7" logo used for many years primarily by stations either owned
by, or affiliated with, ABC). (Black-and-white ads for general products, services and special offers, similar to those seen in other national magazines, were also placed in the listings section.) A regular feature of the listings section was "Close-Up", usually a half-page segment, which provided expanded reviews of select programs airing each day
(various editions of "Close-Up" were eventually used for different types of programs, from premieres of new series to shows airing on cable). Over time, other regular and recurring features (most of them television-related) were included alongside the listings including "Insider" (a television news and interview section in the lead pages of the color
section); "Cheers and Jeers" (a critique page about various aspects of television programming); "Hits and Misses" (featuring brief reviews of select programs in the coming week, rated on a score from 0 to 10); "Guidelines" (a half-page daily section featuring highlights of five or six programs of interest); horoscopes; recaps of the previous week's
storylines on network daytime soap operas; a page reviewing new home video (and later, DVD) releases; dedicated pages that respectively listed select sporting events, children's programs and "four-star" movies being broadcast during that week; and crossword puzzles. Although its issues usually focus on different television-related stories week to
week, TV Guide also incorporates recurring issues that appear a few times each year, most notably the "Fall Preview" (an issue featured since the magazine's inaugural year in 1953, which features reviews of new series premiering during the fall television season), "Returning Favorites" (first published in 1996, featuring previews of series renewed
from the previous television season returning for the upcoming fall schedule), "Winter Preview" (first published in 1994 and later known as the "(year) TV Preview" from 2006 to 2009, featuring previews of midseason series) and "The Best Children's Shows on TV" (first published in 1989 and later renamed the "Parents' Guide to Children's Television"
in 1990, and finally as the "Parent's Guide to Kids' TV" in 1993, featuring stories and reviews on family-oriented programs). Icons used for other means than identifying listed stations were first added to the magazine around 1956, using the words "SPECIAL" and "COLOR", each set in capital letters inside a rectangular bar, to denote television
specials and programs broadcast in color, respectively. TV Guide modified all icons incorporated into the local listings section in May 1969, changing the font for the TV-shaped bullets identifying local stations from Futura to the standard Helvetica and using similarly TV-shaped bullets marked with the abbreviation "C" to denote color programs
(replacing the bar/text icons that had been previously used). As color programming became more ubiquitous, in August 1972, the magazine opted to identify programs originating in black and white (marked under the abbreviation "BW") within the listings section. In September 1981, listings began to identify programs presented with closed or open
captions or with on-screen sign language interpretation. Being an era when program episodes tended to be faithfully recurring from week to week, TV Guide listings would make note of alterations from the routine or a change in status: "[Gunsmoke is pre-empted]"; "(last episode of the series)", "Debut: ", "Special". Until the 1970s, double-feature or
triple-feature movie presentations by a station would be listed at the starting time of the first feature: "MOVIE--Double Feature", then list the movies with numeric bullets in front of each title and synopsis; subsequent to 1970, the magazine listed each movie in its own time entry. A day's listings continued well past midnight until the last station
signed off following prime time programs of the calendar day before, possibly as late as 4:00 a.m. The next day's listings could begin as early as 5:00 a.m., or earlier. This section does not cite any sources. Please help improve this section by adding citations to reliable sources. Unsourced material may be challenged and removed. (August 2018) (Learn
how and when to remove this message) The advent of cable television would pose challenges to TV Guide. Cable channels began to be listed in the magazine in 1980 or 1981, depending on the edition; the channels listed also differed with the corresponding edition. Regional and national superstations available on cable systems in the designated
market of many editions were the only cable channels listed initially as well as, in certain markets, over-the-air subscription services transmitted over local independent stations (such as ONTV); local subscription television services were often listed as "STV Programming" or "Subscription Television" for the channel carrying the service, with the
service listed separately or, in some editions, not at all. Cable-originated channels - such as HBO, CNN (both of which the magazine originally promoted mainly in full-page advertisements), the CBN Cable Network (now Freeform), the Alpha Repertory Television Service (ARTS, later succeeded by A&E through its 1984 merger with The Entertainment
Channel) and Nickelodeon - were added gradually between the winter of late 1981 and the first half of 1982, depending on the edition. To save page space, TV Guide incorporated a grid (a rowed display of listings for programs scheduled to air during the evening hours each night, primarily organized by channel) into the listings between 1979 and
1981, which was slotted at a random page within each day's afternoon listings. The grid originated as a single-page feature that provided a summary of programs airing during prime time (from 7:00 to 10:00 p.m. or 8:00 to 11:00 p.m. depending on the start of prime time within a given time zone) on the stations mentioned in the corresponding
edition; by 1983, it was expanded to a two-page section - which began to take up roughly three-quarters of the two adjoining pages on which it was placed - that included programs airing during the early access and late fringe periods (from 5:00 to 11:00 p.m. or 6:00 p.m. to 12:00 a.m. local time), with the beginning and end of the magazine-defined
prime time daypart (between 7:30 and 11:00 p.m. or between 6:30 and 10:00 p.m. local time on Monday through Saturdays, and between 7:00 and 11:00 p.m. or between 6:00 and 10:00 p.m. local time on Sundays) delineated by a thicker border. Channels listed in the grid were organized by broadcast stations, basic cable channels, and premium
channels. In 1983, depending on the edition, a new feature was added, the "Pay-TV Movie Guide" (renamed the "Premium Channels Movie Guide" in 1997), initially preceded the listings before being moved to the pages immediately following the Friday listings in January 1989, resulting in the national section - which had been cordoned into two
sections, both preceding and following the local section - being consolidated into the first half of the pages comprising each issue. Preceding this addition, some editions carried The "Movie Guide", which also preceded the listings, provided summaries of films scheduled to air over the next one to two weeks on the cable channels included in both the
log and grid listings (excluding those featured exclusively in the grids) as well as a first-page summary of the films scheduled to premiere that week (arranged by channel and sub-categorized by title). As the years went on, more cable channels were added into the listings of each edition. To help offset this, the May 11-17, 1985, issue introduced a
smaller Helvetica font for the log, along with some other cosmetic changes; in particular, a show's length began to be listed after the show's title instead of at the end of its synopsis. That issue also saw advertising for local stations featured in the corresponding edition be restricted to certain special events, with most program promotions being
restricted to those for national broadcast and cable networks. A TV Guide cover from the March 17-23, 1990, issue. The cover story illustrated in the issue focused on the breakout success of the then-freshman Fox series The Simpsons; an interview with Thirtysomething star Timothy Busfield is also previewed in this cover. On August 7, 1988,
Triangle Publications was sold to the News America Corporation arm of News Corporation for $3 billion,[13][14] one of the largest media acquisitions of the time and the most expensive publication transaction at the time. The November 3-9, 1990, issue saw the addition of VCR Plus+ codes in some of the magazine's regional editions, for users with
devices incorporating the technology - which was developed by eventual TV Guide parent Gemstar International Group Ltd. - to input into their VCRs to automatically record television programs. (Two-digit PlusCodes corresponding to the channel airing the program that a user wished to record were listed after each channel in the channel directory
page; one- to eight-digit codes for individual programs were listed in the log listings section following the title of each program.) The PlusCodes expanded to all local editions beginning with the September 14-20, 1991, issue.[15][16][17] The September 12-18, 1992, issue saw the addition of bullet icons identifying colorized versions (marked under the
abbreviation "CZ") of older feature films or television shows. On March 7, 1996, TV Guide launched the iGuide, originally developed by the News Corporation-MCI joint venture Delphi Internet Service Corp. as a web portal, which featured more comprehensive television listings data than those offered by the magazine (with information running two
weeks in advance of the present date), as well as news content, TV Guide editorial content and a search feature called CineBooks, which allowed users to access detailed information on about 30,000 film titles. Later that year, content from the print publication was added to iGuide as well as content from News Corporation's other media properties.
[18][19] On January 13, 1997, shortly before MCI bowed out of the venture, iGuide was relaunched as the TV Guide Entertainment Network (TVGEN), which was renamed TV Guide Online in 2002. The refocused site covered television, music, movies and sports (with content concerning the latter sourced from Fox Sports), along with wire news and
features from Reuters, Daily Variety and the New York Post, free e-mail updates for registered users, and a chat room that was developed to accommodate 5,000 users simultaneously.[20][21][22] Additional changes to the listings took place with the September 14-20, 1996 edition of the print publication. Starting with that issue, program titles
switched from being displayed in all-uppercase to being shown in a mixed case, Franklin Gothic typeface, film titles - which had previously been displayed within the film description - began appearing before a film's synopsis in an italicized format (replacing the generic "MOVIE" header that had been used to identify films since the magazine's
inception), and children's programs that were compliant with the Children's Television Act of 1990 began to be designated by a circular "E/I" icon. In addition, infomercials (which had been designated under the boilerplate title "COMMERCIAL PROGRAMJS]" until 1994, and "INFORMERCIAL[S]" thereafter) ceased being listed in the magazine during
time periods in which stations aired them. (Time-brokered programs continued to be listed in the magazine, but were primarily restricted to religious programming.) Replacing the text identifiers that had been included within the film synopses, theatrically released films also began to be identified by a black-and-white boxed "M" symbol, accompanied
depending on the film by its star rating (a formula, on a scale of one [for "poor"] to four [for "excellent"], based on a consensus of reviews from leading film critics, the quality of the film's cast and director, and the film's box office revenue and award wins). Movie icons also were appropriated to identify direct-to-video (marked as "M—-V") or made-for-
TV (marked as "M-T") releases, which were not assigned star ratings. Beginning with the January 25-31, 1997, issue, the log listings began incorporating content ratings for programs assigned through the newly implemented TV Parental Guidelines system (the content descriptors - the "DLSV" system - were subsequently added upon their
introduction in October 1998). News Corporation sold TV Guide to the United Video Satellite Group, parent company of Prevue Networks, on June 11, 1998, for $800 million and 60 million shares of stock worth an additional $1.2 billion (this followed an earlier merger attempt between the two companies in 1996 that eventually fell apart).[23][24]
Following the sale, reports suggested that TV Guide would remove program listings from the magazine, shifting them entirely to its new sister cable network Prevue Channel, which would be rebranded as a result of United Video's purchase of TV Guide Magazine; News Corporation executives later stated that listings information would remain part of
the magazine.[25] That year, United Video acquired TVSM Inc. (publishers of competing listings guides Total TV and The Cable Guide) in a $75 million all-cash acquisition; as a result, TV Guide merged with Total TV, and began printing a version of the magazine in the latter magazine's full-size format (while retaining the original digest size version)
effective with the July 11, 1998, issue.[26][27] Because most cable systems published their own listing magazine reflecting their channel lineup, and now had a separate guide channel or an electronic program guide that can be activated by remote and provide the same information in a more detailed manner - with additional competition coming in
the late 1990s from websites that also specialize in providing detailed television program information (such as TVGuide.com, then jointly operated with TV Guide Magazine, and Zap2It), a printed listing of programming in a separate magazine became less valuable. The sheer amount and diversity of cable television programming made it hard for TV
Guide to provide listings of the extensive array of programming that came directly over the cable system. TV Guide also could not match the ability of the cable box to store personalized listings. Nevertheless, beginning with the September 12-18, 1998, issue, the magazine added several new channels to many of its editions, including those that had
previously been mentioned only in a foreword on the channel lineup page as well as those that were available mainly on digital cable and satellite; although most of these newly added channels were placed within the prime time grids, only a few (such as Animal Planet and MSNBC) were also incorporated into the log listings. Features in the magazine
were also revamped with the additions of "The Robins Report" (a review column by writer J. Max Robins), "Family Page" (featuring reviews of family-oriented programs) and picks of select classic films airing that week, as well as the removal of the "Guidelines" feature in the listings section in favor of the new highlight page "Don't Miss" (listing choice
programs selected by the magazine's staff for the coming week) in the national color section. Listings for movies within the log also began identifying made-for-TV and direct-to-video films, as well as quality ratings on a scale of one to four stars (signifying movies that have received "poor" to "excellent" reviews). In 1999, the magazine began hosting
the TV Guide Awards, an awards show (which was telecast on Fox) honoring television programs and actors, with the winners being chosen by TV Guide subscribers through a nominee ballot inserted in the magazine. The telecast was discontinued after the 2001 event. The July 17-23, 1999, edition saw the evening grids scaled down to the designated
prime time hours, 8:00 to 11:00 p.m. (or 7:00 to 10:00 p.m.) Monday through Saturdays and 7:00 to 11:00 p.m. (or 6:00 to 10:00 p.m.) on Sundays, to complement the descriptive log listings for those time periods; this also allowed the grids to be contained to a single page in certain editions that provided listings for more than 20 cable channels. On
October 5, 1999, Gemstar International Group Ltd., the maker of the VCR Plus+ device and schedule system (whose channel and program codes for VCRs using the system for timed recordings were incorporated into the magazine's listings in 1988), and which incidentally was partially owned by News Corporation, purchased United Video Satellite
Group. The two companies were previously involved in a legal battle over the intellectual property rights for their respective interactive program guide systems, VCR Plus+ and TV Guide On Screen, that began in 1994.[28][29] That month, TV Guide debuted a 16-page insert into editions in 22 markets with large Hispanic populations titled TV Guide
en Espaiol, which provided programming information from national Spanish language networks (such as Univision and Telemundo) as well as special sections with reviews of the week's notable programs. The magazine discontinued the insert in March 2000 due to difficulties resulting from confusion by advertisers over its marketing as "the first
weekly Spanish-language magazine", despite its structure as an insert within the main TV Guide publication.[30] To commemorate the 50th anniversary of TV Guide as a national magazine, in 2002, the magazine published six special issues: "TV We'll Always Remember" (April 6-12): Our Favorite Stars Share Fifty Years of Memories, Moments and
Magic" "50 Greatest Shows of All Time" (May 4-10): The Ultimate List of the 50 Best TV Series. (Just Try to Guess What's No. 1!)" Note: This was the only one to be presented on television itself (in the form of a two-hour special) and referenced in the book TV Guide: Fifty Years of Television, considering the magazine's purpose to present weekly
listings of regularly scheduled series. "Our 50 Greatest Covers of All Time (June 15-21): Fabulous Photos of Your Favorite Shows and Stars Plus: Amazing Behind-the-Scenes Stories" "50 Worst Shows of All Time (July 20-26): Not Just Bad! Really Awful - And We Love Them That Way!" "50 Greatest Cartoon Characters of All Time (August 3-9): Funny!
Clever! Drawn to perfection! They're the tops in toons!" "50 Sexiest Stars of All Time (September 28-October 4): Charisma, Curves, Confidence, Charm! Could We Be Having Any More Fun?" By 2003, the number of cable channels that were only listed in the grids expanded, with the addition of channels such as BBC America, Soapnet and the National
Geographic Channel (some editions also featured a limited number of broadcast stations - either in-market, out-of-market or both - exclusively in the grids). Conversely, sister cable network TV Guide Channel (whose listings were added to the magazine after the Gemstar purchase) was relegated from the log listings to the grids in most editions. From
its inception until 2003, TV Guide had offered listings for the entire week, 24 hours a day. Numerous changes to the local listings took place beginning with the June 21, 2003 issue - in just a few select markets, when the 5:00 a.m. to 5:00 p.m. Monday through Friday listings were condensed down to four grids: these ran from 5:00 to 8:00 a.m., 8:00 to
11:00 a.m., 11:00 a.m. to 2:00 p.m., and 2:00 to 5:00 p.m. If programming differed from one weekday to the next, the generic descriptor "Various Programs" was listed. The weekday grid maintained day-to-day listings for certain cable channels (primarily movie channels as well as a limited number of basic cable channels such as Lifetime, The History
Channel and USA Network), which were organized separately from the other channels. These changes became permanent in all TV Guide editions beginning with the September 13, 2003, "Fall Preview" issue. Other changes were made to the magazine beginning with the June 21 issue in select markets and the 2003 "Fall Preview" issue elsewhere. A
half-page daily prime time highlights section featuring the evening's notable shows, movies and sports events - similar to the former "Guidelines" feature - was re-added to the listings section; a full-page "Weekday Highlights" page was also added featuring guest and topical information for the week's daytime talk and morning shows as well as picks
for movies airing during the day on broadcast and cable channels. In addition, while log listings continued in use for prime time listings, program synopses were added to the grids and log, as well as a "NEW" indicator for first-run episodes, replacing the "(Repeat)" indicator in the log's synopses. The "Premium Channels Movie Guide" was also
restructured as "The Big Movie Guide", with film listings being expanded to include those airing on all broadcast networks and cable channels featured in each edition (as well as some that were not listed in a particular local edition), as well as movies that were available on pay-per-view (page references to the films included in this section were also
incorporated into the prime time grids and log listings). Beginning in January 2004, the midnight to 5:00 a.m. listings (as well as the Saturday and Sunday 5:00 to 8:00 a.m. listings) ceased to include any broadcast stations outside of the edition's home market, leaving only program information for stations within the home market and for cable
channels. The magazine's format was changed beginning with the April 11, 2004, issue to start the week's listings in each issue on Sunday (the day in which television listings magazines supplemented in newspapers traditionally began each week's listings information), rather than Saturday. In July 2004, the overnight listings were removed entirely,
replaced by a grid that ran from 11:00 p.m. to 2:00 a.m. that included only the broadcast stations in each edition's home market and a handful of cable channels. It also listed a small selection of late-night movies airing on certain channels. The time period of the listings in the daytime grids also shifted from starting at 5:00 a.m. and ending at

5:00 p.m. to running from 7:00 a.m. to 7:00 p.m. By this point, the log listings were restricted to programs airing from 7:00 to 11:00 p.m. In early 2005, more channels were added to the prime time and late-night grids. Former print logo used from 2003 to 2016; the current logo is based on this design. On July 26, 2005, Gemstar-TV Guide announced
that TV Guide would abandon its longtime digest size format and begin printing as a larger full-size national magazine that would offer more stories and fewer program listings.[31] All 140 local editions were eliminated, being replaced by two editions covering the time zones within the contiguous United States: one for the Eastern and Central time
zones, and one for the Pacific and Mountain time zones (which had existed separately from the local editions prior to the change, although their distribution was primarily limited to hotels). The change in format was attributed to the increase in the internet, cable television channels (like TV Guide Network), electronic program guides and digital video
recorders as the sources of choice for viewers' program listings. The new version of TV Guide went on sale on October 17, 2005, and featured Extreme Makeover: Home Edition host Ty Pennington on the cover. The listings format, now consisting entirely of grids, also changed to start the listings in each week's issue on Monday rather than Sunday. As
a result of the elimination of the local editions, broadcast stations were replaced by broadcast network schedules with the description "Local Programming" being used to denote time periods in which syndicated, locally produced or paid programs would air instead of network shows. In September 2006, TV Guide launched a redesigned website, with
expanded original editorial and user-generated content not included in the print magazine. On December 22, 2006, TV Guide introduced the magazine's first ever two-week edition. The edition, which featured Rachael Ray on the cover, was issued for the period from December 25, 2006 to January 7, 2007. In early 2008, the Monday through Friday
daytime and daily late night grids were eliminated from the listings section, and the television highlights section was compressed into a six-page review of the week, rather than the previous two pages for each night. By 2007, TV Guide's circulation had decreased to less than three million copies from a peak of almost 20 million in 1970. With the $2.8
billion acquisition of Gemstar-TV Guide by Macrovision on May 2, 2008,[32] that company, which purchased the former mostly to take advantage of their lucrative and profitable VCR Plus and electronic program guide patents, stated it wanted to sell both the magazine and TV Guide Network, along with the company's horse racing channel TVG
Network to other parties. On May 18, 2005, TV Guide Talk, a weekly podcast that was available to download for free, was launched. The podcast was headlined by TV Guide reporter/personality Michael Ausiello, and was co-hosted by his colleagues at the magazine, Matt Webb Mitovich,[33] Angel Cohn, Daniel Manu and Maitland McDonagh. Each
episode featured commentary from TV Guide staff on the week's entertainment news stories, television programs, and film releases, as well as occasional interviews with actors, producers, and executives. On April 4, 2008 (following Ausiello's move to Entertainment Weekly), it was announced that the podcast would be ending,[34] and the final
episode (Episode No. 139) was released on April 10, 2008.[35] TV Guide Talk podcasts were released every Friday afternoon and averaged an hour in length. They featured the participants discussing and commenting on the past week in television and the entertainment industry in general. The beginning of each podcast was devoted to in-depth
discussion on the week's biggest new story in the entertainment industry, whether it be a television program or something outside the scope of television show or movie (such as the Academy Awards or the Emmys). The middle part was devoted to discussion and commentary on individual shows. The podcast emphasized programs that tend to have a
large online following even if that following is not necessarily reflected in the programs' Nielsen rating. Examples include American Idol, Heroes, Lost, Survivor, Gilmore Girls, Veronica Mars, and Project Runway (the latter three being examples a low-rated shows which nevertheless have sizable online followings). Each podcast also ended with a
weekly review of that weekend's new theatrical releases. On October 13, 2008, Macrovision sold the money-losing magazine (which was reportedly posting revenue losses of $20 million per year by that point) to Beverly Hills-based equity fund OpenGate Capital for $1, and a $9.5 million loan at 3% interest.[36] As part of the sale, however,
Macrovision retained ownership of the companion website[37] - which was then sold to equity firm One Equity Partners for $300 million -[38][39] which severed all editorial connections between the magazine and website, including the end of critic Matt Roush's presence on TVGuide.com.[40] The editorial content of the magazine was launched on a
new site, TVGuideMagazine.com, which did not feature TV Guide's listings in any form. TVGuideMagazine.com was later shut down on June 1, 2010; TV Guide Magazine and TVGuide.com then entered into a deal to restore content from the magazine to the latter website,[41] which Lionsgate Entertainment had bought along with the TV Guide
Network in January 2009.[42] In March 2013, CBS Corporation acquired One Equity Partners' stake of their TV Guide assets.[43] The CBS acquisition was finalized later that month for $100 million.[3] On May 31, 2013, CBS bought Lionsgate's share of TV Guide Digital, which includes the website and mobile apps.[3] On January 31, 2014, OpenGate
Capital and CBS Interactive announced a deal to cross-promote TV Guide Magazine with TVGuide.com and CBS Interactive's other internet properties (including TV.com, Metacritic and CNET).[44] In 2020, Red Ventures acquired the assets of CNET Media Group, including TV Guide, from ViacomCBS.[45][46][47] On October 3, 2022, Red Ventures
sold TV Guide and other entertainment websites to Fandom Inc.[1] Main article: Pop (American TV channel) In June 1998, the TV Guide brand and magazine were acquired by United Video Satellite Group,[23] the parent company of the Prevue Channel - a channel first launched in 1981 as the Electronic Program Guide network, that was carried by
cable and some satellite television providers and was originally formatted to feature a scrolling program guide, short segments featuring previews of upcoming programs, and promos and short-form film trailers for programs airing on various channels. Its new owners promptly rebranded Prevue as the TV Guide Channel on February 1, 1999. With the
rebranding, some of the hourly segments featured on the channel at that point were renamed after features in the magazine, including TV Guide Close-Up, TV Guide Sportsview (which was formatted more similarly to the listings section's sports guide than the color column of that name) and TV Guide Insider. After Gemstar's acquisition of TV Guide,
the channel began to shift toward airing full-length programs featuring celebrity gossip and movie-focused talk shows alongside the program listings. The channel was rebranded as the TV Guide Network in 2007. Following the respective sales of TV Guide's magazine and cable channel by Macrovision to OpenGate Capital and Lionsgate,[36][42] the
magazine and TV Guide Network became operationally separate, although the two properties still collaborated on content for TVGuide.com. After CBS Corporation bought stakes in TV Guide's properties in March 2013,[3] TV Guide Network was rebranded under the abbreviated name TVGN that April to de-emphasize its ties to TV Guide Magazine, as
part of a transition into a general entertainment format while the channel gradually decommissioned its scrolling listings grid. The network was relaunched as Pop on January 14, 2015,[48] with its programming focus shifting towards shows about pop culture and its fandom.[49][50] TV Guide Interactive is the former name of an interactive electronic
program guide software system incorporated into digital set-top boxes provided by cable providers. The program listings grid rendered by the software was similar to the late-2000s look of the listings of TV Guide Network/TVGN. Macrovision/Rovi later renamed the product as i-Guide after the spin-off of the TV Guide publications. See also: Guide Plus
A separate IPG system, TV Guide On Screen, was a brand name for Guide Plus+, a build of software featured in products such as televisions, DVD and digital video recorders, and other digital television devices providing on-screen program listings. First marketed in the mid-1990s, it was originally owned by Gemstar-TV Guide International before
being acquired by the Rovi Corporation on December 7, 2007, in a $2.8 billion cash and stock deal.[51][52] From November 2012 to April 2013, Rovi gradually discontinued broadcast transmission of the Guide Plus+ service.[53] A Canadian edition of TV Guide, which followed the same format as the U.S. magazine but published editorial content
directed from Canada, was launched in 1977 (prior to this, beginning in 1953, the U.S. edition was published in Canada with appropriate localized television listings). It continued as a print publication until November 2006 (with only special editions being printed thereafter), after which it was replaced by the website tvguide.ca, which operated until
December 2012, when it was incorporated into the entertainment and lifestyle website The Loop by Sympatico. The Canadian publication's owner Transcontinental Media discontinued TV Guide's online editorial content on July 2, 2014, ceasing the Canadian edition's existence after 61 years. Its listings department, which distributes programming
schedules to newspapers and The Loop owner Bell Canada's pay television services (Bell Satellite TV, Bell Aliant TV and Bell Fibe TV) remains operational.[54][55] In 2017, the U.S. edition of TV Guide was distributed in Canada for a time. The term "TV guide" has partly become a genericized trademark to describe other television listings appearing
on the internet and in newspapers.[56] Read/Write Web published "Your Guide to Online TV Guides: 10 Services Compared."[57] Techcrunch in 2006 offered "Overview: The End of Paper TV Guides".[58] TV Guides is also the name of an interactive video and sound installation produced in 1995 with assistance from the Canada Council, and was
presented at SIGGRAPH 1999.[59] TVGuide.co.uk is an unaffiliated British TV listings site now owned by Digitalbox National television listings magazines using the TV Guide name (verbatim or translated into the magazine's language of origin) are also published in other countries, but none of these are believed to be affiliated with the North
American publication: In Australia, during the 1970s, a version of TV Guide was published under license by Southdown Press. In 1980, that version merged with competitor publication TV Week, which uses a very similar logo to that used by TV Guide. New Zealand has a digest-sized paper called TV Guide, which is not associated with the United
States or Canadian publications. As of 2003[update], it had the largest circulation of any national magazine, and is published by Fairfax Media.[60] In Mexico, a digest-sized publication called TV Guia was founded in 1952 by the Amador brothers (Editorial Television, S.A.), who sold it in the eighties to Editorial Televisa. It is unrelated to the U.S.
publication. In Italy, a digest-size Guida TV has been published since September 1976 by Mondadori. ©~ a b Weprin, Alex (October 3, 2022). "TV Guide, Metacritic, GameSpot Acquired by Fandom in $55M Deal With Red Ventures". The Hollywood Reporter. Archived from the original on December 7, 2022. Retrieved October 3, 2022. ~ Todd Spangler
(October 7, 2015). "TV Guide Magazine Sold to Publishing Firm NTVB". Variety. Archived from the original on January 7, 2020. Retrieved November 13, 2015. ©~ a b ¢ d Nellie Andreeva (May 31, 2013). "It's Official: CBS Takes Full Control Of TVGuide.Com, Acquiring Lionsgate's 50%". Deadline Hollywood. Archived from the original on March 28,
2014. Retrieved March 28, 2014. ~ Stephen Battaglio (October 7, 2015). "TV Guide Magazine is sold for the third time in less than 10 years to NTVB Media". Los Angeles Times. Archived from the original on November 15, 2020. Retrieved November 13, 2020. ™ "Lee Wagner, 83; Founding Owner of TV Guide Magazine". Los Angeles Times.
September 14, 1993. Archived from the original on March 6, 2016. Retrieved April 16, 2020. ~ "TV Guide Inc. | Encyclopedia.com". encyclopedia.com. Archived from the original on January 19, 2022. Retrieved January 19, 2022. ~ Hugh Hart (June 14, 2010). "June 14, 1948: TV Guide Prototype Hits N.Y. Newsstands". Wired. Archived from the original
on June 15, 2010. Retrieved March 11, 2017. ©~ Michael Logan (April 3, 2013). "TV Guide Magazine's 60th Anniversary: How Desi Arnaz Jr. Became Our First Cover Star". TV Guide. CBS Interactive. Archived from the original on May 20, 2015. Retrieved June 5, 2015. © "1946-1949 "TV Forecast": Telling the Public About What's On the Air".
TVHistory.tv. Archived from the original on June 11, 2018. Retrieved June 5, 2018. ©~ "Pre-National TV-Magazine Launch Dates". TVHistory.tv. Archived from the original on November 6, 2017. Retrieved June 5, 2018. ©~ "TV Guide Magazine Is Still Here, and Is Doing Just Fine". Folio. March 14, 2018. Retrieved January 19, 2022. ©~ "National TV Guide
- The First Years". TVHistory.tv. Archived from the original on August 1, 2018. Retrieved June 5, 2018. ™ Robert Lenzner (August 8, 1988). "Murdoch to Buy TV Guide in $3B Deal". The Boston Globe. Affiliated Publications. Archived from the original on June 11, 2014. Retrieved February 12, 2014. ~ Jerry Knight (August 8, 1988). "Murdoch To
Purchase 3 Publications; $3 Billion Deal Includes TV Guide". The Washington Post. Archived from the original on June 11, 2014. Retrieved February 12, 2014. ©~ "Codes for TV Listings". The New York Times. November 25, 1990. Archived from the original on December 15, 2018. Retrieved June 1, 2018. ©~ Dennis Hunt (November 16, 1990). "New
Systems Make It Easier to Program VCR". Los Angeles Times. Archived from the original on October 19, 2015. Retrieved June 1, 2018. ™ Tom Jicha (December 13, 1990). "'1-step' Videotaping At Last, A Vcr Even A Complete Idiot Could Program. But Is It Really Necessary?". Fort Lauderdale Sun Sentinel. Retrieved June 1, 2018.[dead link] ©~ "IGUIDE
UNVEILS TV LISTINGS". AdAge. Crain Communications. March 8, 1996. Archived from the original on June 12, 2018. Retrieved June 5, 2018. ~ "FULL TV GUIDE AVAILABLE ONLINE". AdAge. May 8, 1996. Archived from the original on June 12, 2018. Retrieved June 5, 2018. ~ Jane Hodges (January 13, 1997). "NEWS CORP. SAYS HELLO TO 'TV
GUIDE,' GOOD-BYE TO IGUIDE". AdAge. Crain Communications. Archived from the original on June 12, 2018. Retrieved June 5, 2018. ™ Laurence Zuckerman (January 13, 1997). "Murdoch Again Tries His Luck on Line". The New York Times. Archived from the original on June 12, 2018. Retrieved June 5, 2018. ~ "TV GUIDE TO LAUNCH NETWORK
OF WEB SITES". AdAge. Crain Communications. September 8, 1997. Archived from the original on June 12, 2018. Retrieved June 5, 2018. ©~ a b "News Lite: TV Guide Deal Sets Up Broadcast Opportunity". Los Angeles Daily News. June 12, 1998. Archived from the original on June 11, 2014. Retrieved February 12, 2014. ~ Richard Tedesco (September
2, 1996). "United Video, News Corp. call the whole thing off; TV Guide, Preview Guide merger collapses". Broadcasting & Cable. Archived from the original on June 11, 2014. Retrieved February 12, 2014. ~ "TV Guide says listings will remain a part of the magazine". Associated Press. June 12, 1998. Archived from the original on June 11, 2014.
Retrieved February 12, 2014. ~ Tony Silber (January 1, 1999). "The $2 Billion Acquisition of TV Guide". Folio. American University. Archived from the original on April 1, 2021. © Jim Forkan (July 6, 1998). ""TV Guide' Wraps 'Total TV,' Launches Full-Sized Version". Multichannel News. Archived from the original on June 11, 2014. Retrieved February
12, 2014. ~ Bob Tourtellotte (October 5, 1999). "Electronic Rival To Buy TV Guide". The Washington Post. Archived from the original on June 11, 2014. Retrieved February 12, 2014. ~ Price Colman (September 6, 1999). "Analyst: IPG fight may soon be over". Broadcasting & Cable. Archived from the original on February 20, 2016. Retrieved February
12, 2014. ~ Magaly Morales (March 29, 2000). "TV Guide Rethinks Spanish-language Insert". Fort Lauderdale Sun-Sentinel. Archived from the original on July 14, 2014. Retrieved July 12, 2014. ~ Seth Sutel (July 26, 2005). "TV Guide Remaking Itself With Large Format". Associated Press. Archived from the original on June 11, 2014. Retrieved
February 12, 2014. ~ Michael Liedtke (December 8, 2007). "Macrovision to purchase TV Guide Gemstar fetches $2.8 billion". Oakland Tribune. Archived from the original on June 11, 2014. Retrieved February 12, 2014. ~ [1] [dead link] ~ The TV Guide Talk Podcast Is Signing Off - TV Matt'rs | TVGuide.com ~ TV Guide Talk Episode No. 139 Is Now
Live! - TV Matt'rs | TVGuide.com ~ a b Nat Ives (October 15, 2008). "TV Guide Sold for a Buck". Advertising Age. Retrieved July 17, 2010. ~ Stephanie Clifford (December 8, 2008). "TV Guide, Once Master of the Airwaves, Tries to Survive in a Competitive Category". The New York Times. Archived from the original on October 17, 2015. Retrieved
March 28, 2014. ~ Brian Stelter (December 18, 2008). "Macrovision Is Selling TV Guide Network Listings". The New York Times. Archived from the original on October 28, 2015. Retrieved November 13, 2015. © "Macrovision, Allen Shapiro and One Equity Partners Announce Agreement for Sale of TV Guide Network". Macrovision. December 12,
2008. Archived from the original on January 1, 2009. Retrieved July 17, 2010 - via BusinessWire. ©~ "Where in the World Is Matt (Roush)?". TV Guide. One Equity Partners. December 12, 2008. Archived from the original on December 3, 2010. Retrieved April 27, 2010. ©~ Nat Ives (May 21, 2010). "TV Guide Teams with Its Former Website and
Network". Advertising Age. Crain Communications. Archived from the original on January 7, 2014. Retrieved July 17, 2010. ™ a b Ron Grover (January 6, 2009). "Lions Gate Swallows TV Guide". Businessweek. Bloomberg L.P. Archived from the original on January 15, 2010. Retrieved July 17, 2010. ™ Nellie Andreeva (March 22, 2013). "CBS Poised To
Buy Half Of TV Guide, Partner With Lionsgate". Deadline Hollywood. Archived from the original on February 12, 2014. Retrieved March 28, 2014. ~ Arti Patel (January 31, 2014). "Through Two Owners, TV Guide Print and Digital Content Comes Together". MIN. Access Intelligence, LLC. Archived from the original on March 9, 2014. Retrieved March
28, 2014. ~ "Red Ventures acquires CNET Media Group from ViacomCBS for $500M". TechCrunch. September 14, 2020. Archived from the original on May 12, 2021. Retrieved September 14, 2020. ©~ Spangler, Todd (September 14, 2020). "ViacomCBS Reaches Deal to Sell CNET for $500 Million to Marketing Firm Red Ventures". Variety. Archived
from the original on December 19, 2020. Retrieved September 14, 2020. ~ "Red Ventures Announces Closing of Acquisition of CNET Media Group". PR Newswire. October 30, 2020. Archived from the original on June 8, 2021. Retrieved November 6, 2020. ©~ "Pop Network to Debut on Wednesday January 14, 2015". TV by the Numbers (Press release).
Tribune Digital Ventures. November 17, 2014. Archived from the original on November 19, 2014. Retrieved January 24, 2015. ©~ Nellie Andreeva (September 18, 2014). "TVGN To Rebrand Itself As POP, Focus On Fans". Deadline Hollywood. Archived from the original on February 27, 2020. Retrieved April 16, 2020. ©~ Brian Steinberg (September 18,
2014). "TV Guide Network to Relaunch In Early 2015 As POP". Variety. Archived from the original on November 17, 2015. Retrieved November 13, 2015. ©~ "Macrovision Agrees to Acquire Gemstar-TV Guide". Macrovision. BusinessWire. December 7, 2007. Archived from the original on November 17, 2015. Retrieved November 13, 2015. ©
"Macrovision Closes Acquisition of Gemstar-TV Guide". Macrovision. May 2, 2008. Archived from the original on November 17, 2015. Retrieved November 13, 2015 - via Bloomberg L.P. © Retrieved from Archived 2023-08-05 at the Wayback Machine. ~ Jamie Sturgeon (July 2, 2014). "After 6 decades, TV Guide Canada ends editorial content". Global
News. Shaw Media. Archived from the original on July 29, 2014. Retrieved July 19, 2014. ©~ "Transcontinental ends 61-year-run for TV Guide Canada, digital listings to continue". Financial Post. Canadian Press. July 3, 2014. Archived from the original on August 10, 2014. Retrieved July 19, 2014. ™ "TVGuides.ca - TV Guides TV Guides".
Whols.DomainTools.com. March 6, 2010. Archived from the original on May 15, 2012. Retrieved April 27, 2010. ~ Josh Catone (April 3, 2007). "Your Guide to Online TV Guides: 10 Services Compared". ReadWriteWeb. SAY Media. Archived from the original on July 2, 2010. Retrieved July 17, 2010. ~ Michael Arrington (July 30, 2006). "Overview: The
End of Paper TV Guides". TechCrunch. Archived from the original on July 9, 2017. Retrieved June 25, 2017. ©~ Don Ritter (August 4, 2007). "TV Guides - interactive video and sound installation with live television, 8 x 5m, 1995". Aesthetic-Machinery.com. Archived from the original on July 1, 2010. Retrieved July 17, 2010. ~ "Fairfax Media:
Publications". Fairfax Media. Archived from the original on August 17, 2003. Retrieved July 17, 2010. Wikimedia Commons has media related to TV Guide. Official website Portals: Television United States Retrieved from " 2British digital television channel This article is about the United Kingdom variant of Spike. For the channel in the United States
formerly named Spike, see Paramount Network. For the Dutch version of the channel, see Spike (Dutch TV channel). For the Australian version of the channel, see Spike (Australian TV channel). Television channel 5SpikeL.ogo used from 2017 to 2020CountryUnited KingdomBroadcast areaUnited KingdomNetworkChannel
5ProgramminglLanguage(s)EnglishPicture format576i 16:9 SDTVTimeshift service5Spike +10wnershipOwnerChannel 5 Broadcasting LimitedHistoryLaunched15 April 2015; 10 years ago (2015-04-15)Closed7 January 2020; 5 years ago (2020-01-07)Replaced byParamount NetworkFormer namesSpike (2015-2017) 5Spike was a British free-to-air
television channel owned by ViacomCBS Networks UK & Australia. Launching on 15 April 2015 on Freeview as just Spike, it was a localised version of the American cable channel Spike (now Paramount Network), and became a multiplex channel of Channel 5 in 2017 when it renamed as 5Spike. It primarily aired entertainment programmes, including
action and drama series, police documentaries, and programming from its American counterpart, as well as mixed martial arts. On 7 January 2020, the network was discontinued, with Paramount Network assuming its channel placements and programming. Following Viacom's acquisition of Channel 5, it was reported that a local version of the male-
skewing American channel Spike would be launching in the United Kingdom. These reports were confirmed in late 2014, with the channel proposed to replace Viva on Freeview.[1] The channel was operated under the auspices of Channel 5's programming director Ben Frow; of Spike's lineup, he described the service as a "driven, high-energy channel
offering a point of view and program mix I think is different from anything else on British TV right now."[1] Spike logo used from 2015-2017 Spike launched on 15 April 2015 on Freeview channel 31, displacing 5SUSA; although it was originally announced that Spike would replace Viva entirely on Freeview, Viva was instead moved to a different
channel and reduced to two hours per day to conserve bandwidth for Spike, with 5USA taking on its previous channel allotment.[2][3][4][5][6] Among its first programmes, the premiere of Police Interceptors Unleashed was seen by 137,000 viewers.[7] On 31 October 2017, Spike was rebranded as 5Spike to more closely associate itself with its sister
channels and the Channel 5 brand. A British version of Spike's successor in the US, Paramount Network, was launched on 4 July 2018.[8] On 7 January 2020, 5Spike was merged with Paramount Network.[9] The channel's lineup drew primarily from the original programmes produced by its U.S counterpart, including Catch a Contractor and Lip Sync
Battle among others. The channel also aired imported U.S dramas, from modern dramas such as Breaking Bad (notably marking the first time the entire series would be broadcast by British television; only the first two seasons were shown by Fox and 5 USA, with the remainder available via Netflix), Sons of Anarchy, Terminator: The Sarah Connor
Chronicles and The Walking Dead, to classic shows such as The X-Files, The A-Team and Knight Rider. Spike also carried original British productions, such as Police Interceptors Unleashed (a spin-off of the Channel 5 series),[7] and repeats of some of Channel 5's factual programmes.[10][11] As in the U.S,[12] mixed-martial arts also comprised a
portion of Spike's lineup, with British TV rights to Bellator MMA and, under a long-term deal, exclusive rights to BAMMA events beginning with BAMMA 20 on 25 April 2015.[13] BAMMA Car Crash TV Criminals: Caught on Camera (also known as Caught on Camera) Fights, Camera, Action Outrageous Stunts (also known as Stunt Science) Police
Interceptors Takedown Police Interceptors Unleashed Seconds From Death: Caught on Camera (also known as The World's Deadliest...) Sewermen Tattoo Disasters UK Trucking Hell Ultimate Boxxer Under Attack World's Deadliest Weather: Caught on Camera (also known as The World's Deadliest Weather) World's Wildest Flights Bar Rescue
Bellator MMA Caraoke Showdown Catch a Contractor Cops Framework Frankenfood Hungry Investors (renamed as Restaurant Rescue) Life or Debt Lip Sync Battle Sweat Inc. Bad Tenants, Rogue Landlords Ben Fogle: New Lives in the Wild Can't Pay? We'll Take It Away Chris Tarrant: Extreme Railways Cowboy Builders Eddie Stobart: Trucks &
Trailers The Gadget Show It Takes A Thief To Catch A Thief Nightmare Tenants, Slum Landlords Police Interceptors Robson's Extreme Fishing Challenge Traffic Cops UK's Strongest Man Weather Terror Winter Road Rescue World's Scariest... World's Strongest Man 19-2 60 Days In (renamed as 60 Days In Jail) Airport Security: Peru Airwolf Animal
Fight Club The A-Team BattleBots Black Sails Boy to Man (renamed as Wildman: Extreme Adventurer) Behind Bars: The World's Toughest Prisons (renamed as World's Toughest Prisons) Breaking Bad (some seasons previously shown on Channel 5/5 USA)[14][15][16] Cimarron Strip (renamed as The Cimarron Strip) Fail Army Fugitive Black Ops
(renamed as Manhunt: Kill or Capture) From Dusk till Dawn: The Series Gangland Undercover Helix High Alert (renamed as High Alert: Policing the Streets) Impact Wrestling Justified Klondike Knight Rider Lockdown (renamed as America's Toughest Prisons) Megastructures Olympus Powers Running Wild with Bear Grylls Six Sons of Anarchy
Spartacus Street Hawk Strongman Champions League Terminator: The Sarah Connor Chronicles Transporter: The Series The Walking Dead Vikings The Virginian Weather Gone Viral (renamed as Extreme Weather: Caught on Camera) Wild Catch (renamed as Chasing Monsters) Wynonna Earp The X-Files The following is a list of the ten most
watched shows on Spike, based on Live +7 data supplied by BARB up to 17 March 2019.[17] The number of viewers does not include repeats or airings on 5Spike +1. Rank Show Episode Number of Viewers Date 1 The Expendables 2 N/A 359,000 27 March 2016 2 The Guns of Navarone 343,000 20 May 2018 3 Centurion 328,000 12 February 2017 4
The Expendables 3 335,000 27 December 2017 5 327,000 26 March 2017 6 Battle of Britain N/A 311,700 27 December 2019 7 306,500 9 March 2019 8 Transporter: The Series 2.07 - Sex, Lies and Video Tapes 303,000 19 February 2016 9 Trucking Hell 1.02 - Episode Two 294,000 24 May 2018 10 Hummingbird (film) N/A 286,100 13 March 2019
Television portalUnited Kingdom portal Spike (Australian TV channel) Spike (Dutch TV channel) ~ a b "Viacom to launch Spike TV in UK". Broadcast. 8 October 2014. Retrieved 5 March 2015. ~ "Freeview Channel Updates: April 2015". a516digital. Retrieved 10 July 2015. ™ "Spike launches 15 April and some channels are moving". Freeview.
Retrieved 10 July 2015. ©~ "Spike TV to launch with Breaking Bad". Broadcast. 20 March 2015. Retrieved 20 March 2015. ©~ Munn, Patrick (26 March 2015). "VIMN To Launch Spike UK on April 15th; Picks Up UK Rights to Olympus, Justified, Sons & Anarchy and More". TVWise. Retrieved 26 March 2015. ©~ "Dire UTV Ireland could learn a thing or
two from Spike". Herald.ie. Retrieved 25 April 2015. ©~ a b "Breaking Bad helps Spike to solid launch night". Broadcast Now. Retrieved 25 April 2015. ~ White, Peter (8 June 2018). "Viacom To Launch Paramount Network In The UK In July With 'Suits' & 'The Mick"'. Deadline. Retrieved 8 June 2018. ©~ "5Spike UK axed in alignment with US brands".
rxtvlog. Archived from the original on 17 December 2019. Retrieved 28 December 2019. ~ "Spike to Launch in U.K. with 'Breaking Bad,' 'Walking Dead,' 'Sons of Anarchy'". Variety. 26 March 2015. Retrieved 25 April 2015. © "Spike TV: the best and worst of the new channel's brogramming". The Guardian. London. 15 April 2015. Retrieved 25 April
2015. ©~ "Mr. Friday Night Lights Out? Joe Schilling eyes PBC Boxing in addition to Bellator and GLORY". MMAMania (SBNation). Vox Media. 10 April 2015. Retrieved 25 April 2015. ©~ "BAMMA makes deal with Spike TV in the UK". Bloody Elbow (SBNation). Vox Media. 26 March 2015. Retrieved 25 April 2015. ©~ "Exclusive: Channel 5 Won't Air
Breaking Bad Season 3 in the UK". 23 February 2012. ~ "All five seasons of 'Breaking Bad' to air on new UK Freeview channel Spike". NME. 20 March 2015. ©~ "Breaking Bad to get full UK TV run". BBC News. 26 March 2015. ™~ BARB, via [1] Retrieved from " 3 The following pages link to 5Spike External tools (link count transclusion count sorted list)
- See help page for transcluding these entries Showing 50 items. View (previous 50 | next 50) (20 | 50 | 100 | 250 | 500)MTV (links | edit) Neopets (links | edit) Paramount Pictures (links | edit) UPN (links | edit) CBS (links | edit) Miramax (links | edit) USA Network (links | edit) Nickelodeon (links | edit) Terrytoons (links | edit) Fleischer Studios (links |
edit) Viacom (2005-2019) (links | edit) TV Guide (links | edit) ITN (links | edit) MTV2 (links | edit) VH1 (links | edit) Spike (links | edit) Comedy Central (links | edit) Westinghouse Electric Corporation (links | edit) BET (links | edit) Paramount Network (links | edit) Blockbuster (retailer) (links | edit) Desilu (links | edit) Gulf and Western Industries (links |
edit) Paramount Parks (links | edit) National Amusements (links | edit) Network 10 (links | edit) List of assets owned by Paramount Global (links | edit) CBS News (links | edit) MP3.com (links | edit) Republic Pictures (links | edit) CBS Radio (links | edit) CBS Records (2006) (links | edit) Paramount Media Networks (links | edit) ATV (Australian TV
station) (links | edit) TEN (TV station) (links | edit) GLV/BCV (links | edit) Harmonix (links | edit) MTV (Canadian TV channel) (links | edit) Nick Jr. (links | edit) MTV Base (United Kingdom and Ireland) (links | edit) Last.fm (links | edit) Famous Studios (links | edit) Tom Freston (links | edit) U&Dave (links | edit) TV Land (links | edit) MTV (Australian and



New Zealand TV channel) (links | edit) The Music Factory (links | edit) CBS Studios (links | edit) Nickelodeon Games and Sports for Kids (links | edit) Nicktoons (American TV channel) (links | edit) View (previous 50 | next 50) (20 | 50 | 100 | 250 | 500) Retrieved from " WhatLinksHere/5Spike" Law & Order: Organized Crime is back, this time on
Peacock. Find out what you need to be streaming in the latest issue of TV Guide Magazine.



